Reclamecampagne Protestantse Kerk: 'Geloven doe je in de kerk?'

Assen

In de maand van de spiritualiteit (vanaf 13 januari 2017) start de Protestantse Kerk in Nederland een reclamecampagne aan de hand van de vraag 'Geloven doe je in de kerk?'

Met deze campagne wil de Protestantse Kerk het beeld van de kerk bijstellen door te laten zien dat er naast geloven in God, ook verwonderd, nagedacht, getwijfeld, getroost, geholpen en onthaast wordt. Toen de Protestantse Kerk begin november bekend maakte dat zij deze campagne gaat lanceren, ontstak er een storm van verontwaardiging op. God wordt namelijk niet genoemd in de campagne en dat had volgens velen wel gemoeten. Een boze twitteraar noemde het reclame maken voor een voetbalvereniging zonder voetbal te noemen. Op vrijdag 2 december geeft Marloes Nouwens, persvoorlichter van de Protestantse kerk en projectleider van de campagne, nadere toelichting, speciaal voor de (regionale) pers en andere betrokkenen. Zij doet dat in de enige kerkelijke PopUp Winkel van Nederland, Mooi Verhaal in het Forum te Assen om 15.00 uur. De pop up winkel is een project van stadspredikant Bert Altena.

Auteur

Albert-Jan Garama