Recordzomer Bioscoop De Nieuwe Kolk

Assen

De zomervakantie van 2016 gaat bij Bioscoop De Nieuwe Kolk de boeken in als recordzomer. In zeven weken tijd, de schoolvakantie plus de week erna, bezochten 32.000 mensen de Asser bioscoop. Dat is 6.000 man meer dan dezelfde periode in 2015 en het is inclusief 4.000 bezoekers die dankzij een actie met de Jumbo kaarten kochten. De bioscoop overtrof niet alleen eigen bezoekersaantallen, maar ook die van vergelijkbare, omringende bioscopen.

Bioscoop De Nieuwe Kolk voerde uitgebreid campagne en werkte samen met ijssalons, snackbars en vakantieparken om filmbezoek als ‘coolste uitje’ te promoten. Bob, de nieuwe mascotte, verzamelde veel jonge fans en de Openluchtbioscoop tijdens het Preuvenement sloeg aan. Daarnaast werd er voor het eerst intensief samengewerkt met de Jumbo-supermarkten in Assen. Massaal bezoek Jumbo-klanten Jumbo-klanten kregen met de aankoop van actieartikelen een voucher voor een gratis tweede bioscoopkaartje. Remon Koster, manager van de bioscoop: “Met de actie wilde Jumbo alle Assenaren welkom thuis heten na hun vakantie. Dat hebben we geweten! In de twee weken dat de vouchers verzilverd konden worden – en zeker in het laatste weekend – bezochten ze massaal onze bioscoop. Wij zijn hier heel blij mee en ook Jumbo Assen is enthousiast en staat open voor herhaling!” Top-5 films Kinderfilms waren logischerwijs gewild tijdens de vakantie: maar liefst 17.000 kaartkopers bezochten een kinderfilm. De top-5 van best bezochte films deze zomer: Huisdiergeheimen NL (6.512 bezoekers), Jason Bourne (3.785 bezoekers), Finding Dory NL (3.383), Suicide Squad (3.362) en Ice Age 5 NL (1.957). Voor wie deze films ondanks de populariteit alsnog gemist heeft: ze draaien op dit moment nog steeds in Bioscoop De Nieuwe Kolk. Zie ook www.dnk.nl.

Auteur

Albert-Jan Garama